ניקוי ספות בד

איך כדאי לנקות את ספת הבד?

ניקיון בתים הוא פעולה שרבים עושים בכל שבוע. התוצאות? לא רעות בכלל. מה קורה כשזה מגיע אל ניקיון הספה? נדרשת הבנה מעמיקה יותר, תוך שיש לשדך בין חומרי ניקיון מתאימים, טכניקה נכונה וסוג הספה שלכם. רכשתם ספת בד ואתם רוצים לשמר את נראותה ולתחזק אותה כראוי? שימו לב כי ניקוי שלא מתבצע בהתאם לסוג הספה והבד יכול לגרום יותר נזק מאשר תועלת. אחת ולתמיד: ניקוי ספות בד – איך לעשות זאת נכון?

שלבי הניקוי – מא' ועד ת'

השלב הראשון שיש לבצע על מנת להבטיח תוצאות מרשימות הוא לשאוב את האבק והלכלוך מהספה. שלב זה בעל דמיון רב לשלב הראשון שמבצעים במעמד ניקיון בתים: הניקיון היבש בא לידי ביטוי עם ניקיון הרצפה באמצעות מטאטא על מנת להיפטר מלכלוך, ואילו כאן עושים זאת לטובת אותה מטרה באמצעות השואב או ניעור של הספה.

השלב השני כולל בדיקה מקדימה: הבד הינו עדין מאד, כך שחשוב לנהוג כלפיו בעדינות גם לאורך עבודת הניקיון. מומחי ניקיון המגיעים אליכם מטעם חברת ניקיון ידעו להתאים את סוג החומר בהתאם לסוג הבד, אך תמיד כדאי לעשות בדיקה שמטרתה לבדוק את ההתאמה במאת האחוזים. לטובת העניין, ירוסס מעט מהחומר בחלקה האחורי של הספה, זאת על מנת לבדוק את התגובה. כל עוד לא יורד צבע או נוצר כתם, יהיה ניתן להמשיך.

אם כן, השלב הבא יכלול את פעולת הניקוי המשמעותית ביותר שמבצעים באמצעות חומר הניקוי שנבחר. החומר במרבית המקרית הוא שמפו ספות שגם מנקה אותן וגם מרכך את הבד, מה שמעניק לכם מערכת ישיבה רכה ונעימה יותר. לטובת הפעולה, יש לרסס מהחומר בצורה עדינה, תוך פעולת קרצוף ולאחר מכן השהייה של כמה דקות. הפעולה הבאה תהיה לשפשף בעדינות ולשטוף את הבד.

שימו לב: פעולת ניקיון מקצועית מתבצעת באמצעות מכונת קיטור ייחודית שעושה את הפעולה בצורה מבוקרת ועדינה יותר. ניקיון עם מכונה מבוסס על מנגנון כזה בו המכונה בעצמה מתיזה את החומר וגם שואבת אותו לבסוף.

איך נופלים בקלות בפח עם ניקיון ספות הבד?

ישנן ספות שיכולות להגיע במגע עם מים וישנן ספות שלא. מאחר וספות הבד לא "רגישות" למים, לא אחת ישנם אלו הנוהגים בחופשיות בכל הקשור לשידוך בין המים ובין הבד. שימו לב: גם במקרים בהם נשפך לכם משהו על הספה ואתם רוצים לנקות אותו, לא מומלץ ליישם את ניקוי ספות הבד עם מים. השימוש במים מומלץ אך ורק במקרים בהם מנקים את הספה בכללותה. הסיבה? ניקוי נקודתי עם מים יכול לגרום לכתם שיפגום בנראותה הכוללת של הספה שלכם. הרטבה של ספה יכול להתבצע רק בסיוע של ידיים מקצועיות, ורק בהנחה ומרטיבים את כולה ומייבשים את כולה.

האם שיטת ניקוי זו רלווטית לכל הספות?

אם ברשותכם ספות עור, ההנחיות שונות לגמרי מהנחיות לניקוי ספות בד: את ספות העור צריך לנקות בשלושה שלבים שונים: ניקוי יבש, שימוש בחומרים ייחודים לעור ולאחר מכן שכבת שימון. חל איסור על שימוש בחומרי ניקיון חזקים כדוגמת אקונומיקה וכלור, ואם אתם מנקים באמצעות מגבונים, עשו זאת רק עם מגבונים שאינם מכילים אלכוהול.